Umwelt Kft.

Ajánlatkérés

Válasszon terméket...

* Az e-mail cím megadása kötelező, de kollegáink munkáját megkönnyíti, hogyha telefonos elérhetőséget is megad.

Termékleírás

Padkanyesés:

Az út karbantartásának legfontosabb része a csapadékvíz lefolyásának biztosítása, ezzel növelve az út tartósságát. Ezért javasolt először a padkarészek rendbetételével kezdeni a munkálatokat.
A gréder munkagép tökéletesen alkalmas az út menti útépítő anyag, törmelék, eltávolítására. A gréder tolólapját az erőgép mellé tolva, majd megfelelő rézsűszöget beállítva (min. 3–5%), végezhető a padkaterület nyesése. Amennyiben az út szélén nincs csapadékvíz elvezető árok, úgy a padka anyagot kitolathatja a padka területen túlra, ezáltal egy szikkasztósávot hoz létre az út mellett, ahol az útról lefolyt csapadékvíz elszikkadhat. Célszerű erre a célra egy 70-100 cm széles területet kialakítani. Ha az út mellett vízelvezető árok található, úgy a lenyesett padkaanyagot húzza az útra. Ha a padka nem tartalmaz sűrű növényi alkotóelemeket (pl. fű), úgy az beépíthető a földútba is, amennyiben igen ez nem javasolt. 

Útprofil kialakítása:

Miután a padkaterületet rendeztük, következik az útprofil kialakítása. Itt a terület adta sajátosságokat figyelembe véve vagy bakhátas felület kialakításával vagy pedig valamelyik oldalra lejtetve biztosítjuk a víz gyors lefolyását az útról. Ha szükséges az útprofil kialakítását kezdjük a fellazítással!
A gréder simítólapján elhelyezett lazító tüskék segítségével ez a munkafolyamat gyorsan és
hatékonyan végezhető.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az erősen elhasználódott utaknál mindkét irányban több munkamenet szükséges a megfelelő eredmény elérése érdekében. Kezdjük a munkát a felnövekedett középhátak lenyesésével, majd a grédert az erőgép mellé tolva, a megfelelő oldali függőleges laphatárolót felhelyezve, húzzuk az útépítő anyagot középre. Ez kifejezetten fontos munkafolyamat abban az esetben, ahol a földutakat valamilyen útépítő anyaggal (zúzottkő, martaszfalt, stb.) stabilizálták, mert a forgalom terhelésének következtében, ezek az anyagok kinyomódnak a padkaterületre. Munkasebesség kb. 5–8 km/h. Miután kialakítottuk a megfelelő lejtést, egy következő oda- vissza menetben a lapnak kevesebb fogást adva mintegy 8–12 km/h sebességgel készítsük el a végprofilt.

Anyagterítés

A gréderrel a rendelkezésre álló útépítő anyagokkal stabilizálhatja földútjait. Azonban először minden esetben készítse el a földút profilját, és erre terítsen stabilizálásra alkalmas anyagokat, ne a kátyúkba, nyomvályúkba terítse az útépítő anyagot! Ennél a munkafázisnál javasolt  mindkét merőleges laphatároló felhelyezése, segítségükkel biztosítva a kívánt terítési szélességet, a támasztókerekek süllyesztésével pedig a terítési vastagság állítható.  Munkasebesség: 3–10 km/h.

Műszaki specifikáció

Optimális erőgép teljesítmény-igény: 50-100 Le
Fizikai paraméterei:
Nettó tömeg: 860 kg
Hossz: 3.800 mm
Szélesség: 2.400 mm
Magasság: 1.200 mm
Pajzs szélessége: 2.500 mm
Levegős szinttartó kerekek távolsága: 900 mm

Konstrukciós kialakítás: 
Fémváz anyagminősége: S355
Erőgéphez csatlakoztatása: vonószem
kétélű, magas kopásállóságú vágóélekkel, igény szerint gumiélekkel
7 db kétélű, nagy kopásállóságú hegesztett nyesőél

Hidraulika:
A munkagépre szerelt hidraulika tömlők típusjele: 2SN DN10
Vezérlés: az erőgép 3 pár hidraulika körén keresztül
Hidraulikus dőlésszög állítás (bakhátas úthoz): +/- 10°
A földtoló pajzs hidraulikus állíthatósága: +/-40°
Mechanikus oldalkitolás (mindkét irányba): 500 mm

Egyéb:
A gréder közúti közlekedésben történő részvételt biztosító fényvisszaverővel és világító berendezéssel szerelt


A képek illusztrációk, nem minden esetben felelnek meg a valóságnak. A termék neve eltérhet az árajánlatban kapottól, de műszaki tartalma megegyezik. Az esetleges elírásért felelőséget nem vállalunk. Amennyiben kérdése van vegye fel velünk a kapcsolatot, kollegáink örömmel segítenek Önnek!